Vertaal deze pagina

Reparatieverzoek

Voor een gebrek of storing aan een woning of woongebouw kunt u een reparatieverzoek indienen. Voor spoedsituaties kunt u ons bellen via 038 - 4680123. 

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Mijn deurbel / intercom doet het niet. Wat moet ik doen?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij ons indienen. Klik hier om dit direct te doen.

Wie moet ik bellen als ik een verstopping heb?

Belt u met Riool Reinigings Service (RRS) via 0524 - 568130. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

De put in het achterpad is verstopt. Bij wie moet ik dit melden?

Klik hier om dit aan ons door te geven. Wij weten of het achterpad van SWZ is of van de Gemeente.

 

Wie doet het onderhoud aan de buitenkraan?

Dit is voor uzelf. De buitenkraan neemt u over van de vorige bewoner en valt daarom niet onder onze service.

Wat zijn de kosten voor een nieuw naamplaatje?

Is het plaatje weg, kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis. Wilt u een naamplaatje vervangen dat nog goed is (bijvoorbeeld na trouwen of bij scheiding)? Dan betaalt u zelf de kosten. De kosten zijn € 4,00 per plaatje.

Kan ik een nieuw naamplaatje aanvragen?

Klik hier om dit aan ons door te geven. Is het plaatje weg, kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis. Wilt u een nieuw naamplaatje als de oude nog goed is (bijvoorbeeld na trouwen of bij scheiding)? Dan betaalt u zelf de kosten. De kosten (inclusief plaatsen) zijn € 4,00 per plaatje.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt voor vragen en reparatieverzoeken bij ons terecht. Wij nemen contact op met de Vereniging van Eigenaren als dat nodig is. Klik hier om direct een reparatieverzoek te doen.

Er zit vocht tussen mijn dubbel glas. Wat moet ik doen?

Klik hier om dit aan ons door te geven.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Klik hier om dit aan ons door te geven. Wij sturen zo snel mogelijk iemand langs voor een (voorlopige) reparatie, zodat u uw woning weer kunt afsluiten. Als u aangifte doet, ontvangen wij graag een kopie van het politierapport. Is er iets gestolen? Neem dan ook contact op met uw verzekering.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenkant?

Dit gebeurt als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. Dit is meestal zo in de ochtend in het voorjaar en het najaar. Het gaat weg als het warmer wordt.

Wie onderhoudt mijn CV?

Wij laten 1 keer per 2 jaar uw cv-ketel nakijken en schoonmaken door een bedrijf. Heeft u problemen met de cv-installatie, neem dan contact met SWZ op. Klik hier om dit per mail te doen. Als u een ander bedrijf inschakelt, betaalt u dit zelf.

Wat doe ik met een spoedreparatie of storing in de avond of in het weekend?

De volgende bedrijven kunt u (altijd) rechtstreeks bellen:

  • Verstopte riolering: Riool Reinigings Service (0524) 56 81 30
  • Ruitbreuk: Service Glasherstel OverGelder BV 0800 020 32 00
  • Ruitbreuk VvE complex: SWZ 038 468 0123
  • Lekkage waterleiding: Vitens 0800 03 59
  • Centrale verwarming: Breman Service 0900 82 12 174

Uitzondering: u woont in een nieuwbouwwoning of uw woning is net grondig gerenoveerd. Dan is er sprake van een garantieperiode voor de nieuwe installaties. Belt u in dat geval met ons via 038 - 4680123.

Ook voor alle andere storingen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag kunt u met ons bellen via 038 - 4680123. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water en soda. Daarna kunt u er een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf op doen. Dit is te koop in de bouwmarkt. Klik hier als u meer advies wilt.

Ik heb een probleem met de ontvangst van de televisie. Wat kan ik doen?

Neem contact op met uw provider (bijvoorbeeld Ziggo, Tele2). Weet u zeker dat de kabel in de woning de oorzaak is? Dan kunt u contact met ons opnemen. Klik hier om dit aan ons door te geven.

Ik heb een probleem met de buitenkraan. Wat kan ik doen?

Klik hier om dit aan ons door te geven.

Wie doet wat bij reparaties en onderhoud?

Als verhuurder zorgen wij dat de woning in goede staat blijft. Hiervoor doen wij alle reparaties die nodig zijn. Als huurder onderhoudt u de woning als een goede huurder. Bijvoorbeeld door het de woning schoon te houden en kleine reparaties te doen. Sinds 2003 is wettelijk geregeld wie wat doet in het Besluit Kleine Herstellingen. Meer informatie vindt u op www.wetten.overheid.nl

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Klik hier om dit aan ons door te geven.

 

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnenĀ 5 werkdagen