Vertaal deze pagina

Verzekering

SWZ zorgt voor een opstalverzekering voor alle woningen. U bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid. Deze kunt u niet bij ons afsluiten.

Veel gevraagd over Verzekering

Wanneer krijg ik het geld van de (eind)afrekening terug?

Wij maken dit berag binnen 2 weken over op het bij ons bekende rekeningnummer. Heeft u een betaalachterstand? Dan betalen wij het door u te ontvangen bedrag niet uit. Een bedrag lager dan € 1,00 betalen wij om administratieve redenen niet uit.

Kan ik me bij SWZ verzekeren voor glasschade?

Ja, dat kan. Klik hier om dit aan ons door te geven.

Ik heb schade, maar geen inboedelverzekering. Wat moet ik doen?

U bent zonder zekering zelf verantwoordelijk voor de kosten. Is de schade door iemand anders veroorzaakt, dan kunt u proberen de kosten op zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering te verhalen.

Er is schade ontstaan door een gebrek aan een installatie of gebouw van jullie. Waarom moet ik mijn eigen inboedelverzekering inschakelen?

De huurder gaat voor schade aan inboedel bij zijn/haar verzekering verhaalt. Verzekeraars hebben onderling afspraken over dit soort schades.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de inboedelverzekering?

De inboedelverzekering moet u zelf regelen. Let er op dat u een inboedelverzekering met huurdersbelang afsluit.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Het is belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. Neem daarom meteen contact op met Service Glasherstel Overgelder B.V. via  0800 - 0203200. Huurt u een woning in een woongebouw waar ook kopers zitten, neem dan contact op met SWZ via  038-468 01 23.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

Dit staat in uw huurovereenkomst. Heeft u geen glasverzekering? Neem dan contact met ons op. Klik hier om dit per mail te doen.

 

Hoe is mijn woningaanpassing verzekerd?

Een door uzelf aangebrachte verandering valt niet onder de opstalverzekering van SWZ. U moet hiervoor zelf een aanvullende verzekering afsluiten. Als huurder is het niet mogelijk om een opstalverzekering af te sluiten. Er bestaat wel een huurdersbelangenverzekeringen. Informeer hier naar bij uw verzekeraar.

Ik heb per ongeluk schade veroorzaakt in de woning. Wat nu?

Alle schade die onstaan is door u zelf, ook al is dit per ongeluk, neemt SWZ niet voor haar rekening. U moet zelf zorgen voor herstel van de schade. Misschien kunt u de kosten verhalen op uw eigen aansprakelijkheidsverzekering.

Ik heb schade, maar geen aansprakelijkheidsverzekering. Wat moet ik doen?

Zonder verzekering zijn de kosten voor u. Als de schade door iemand anders is veroorzaakt, kunt u proberen de kosten op zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering te verhalen.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn spullen?

Neem contact op met uw verzekeraar.

Ik heb de WOZ-waarde van mijn woning nodig voor de verzekering. Hoe kom ik daar aan?

Klik hier om dit bij ons aan te vragen.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Bluste u de brand zelf en is de schade klein? Klik hier om dit aan ons door te geven. Bij grote schade bellen de hulpdiensten ons. Schade aan uw spullen regelt u met uw inboedelverzekering. Als u even niet in uw woning kunt wonen, dan zorgen wij voor een vervangende woning voor die periode. Klik hier om dit verzoek aan ons door te geven.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de opstalverzekering?

Die is door ons geregeld. U hoeft geen opstalverzekering af te sluiten.

Heeft u verder nog vragen?

038-468 0123

Antwoord binnen 5 werkdagen