Verzekering

SWZ zorgt voor een opstalverzekering voor alle woningen. U bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid. Deze kunt u niet bij ons afsluiten.

Veel gevraagd over Verzekering

Wat kan ik doen bij glasschade?

Algemeen

Het is belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. Neem daarom meteen contact op met Service Glasherstel Overgelder B.V. via  0800 - 020 32 00.

Huurt u een woning in een woongebouw waar ook kopers zitten (VvE), neem dan contact op met SWZ via  (038) 468 01 23.

Wanneer krijg ik het geld van de (eind)afrekening terug?

Algemeen

Wij maken dit bedrag binnen 2 weken over op het bij ons bekende rekeningnummer.

Wij betalen niet uit als:

  • u een betaalachterstand heeft.
  • het bedrag lager is dan € 1,00.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

Algemeen

Dit staat in uw huurovereenkomst. Heeft u geen glasverzekering? Neem dan contact met ons op. Klik hier om dit per mail te doen.

 

Er is schade ontstaan door een gebrek aan een installatie of gebouw van jullie. Waarom moet ik mijn eigen inboedelverzekering inschakelen?

Algemeen

Verzekeraars hebben onderling afspraken over dit soort schades. U kunt de schade aan uw inboedel bij uw eigen verzekering verhalen.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Algemeen

Bluste u de brand zelf en is de schade klein? Klik hier om dit aan ons door te geven. Bij grote schade bellen de hulpdiensten ons. Schade aan uw spullen regelt u met uw inboedelverzekering. Als u even niet in uw woning kunt wonen, dan zorgen wij voor een vervangende woning voor die periode. Klik hier om dit verzoek aan ons door te geven.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn spullen?

Algemeen

Neem contact op met uw verzekeraar.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de inboedelverzekering?

Algemeen

De inboedelverzekering moet u zelf regelen. Let er op dat u een inboedelverzekering met huurdersbelang afsluit.

Ik heb de WOZ-waarde van mijn woning nodig voor de verzekering. Hoe kom ik daar aan?

Algemeen

Klik hier om dit bij ons op te vragen.

Kan ik me bij SWZ verzekeren voor glasschade?

Algemeen

Ja, dat kan. Klik hier om dit aan ons door te geven.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de opstalverzekering?

Algemeen

Die is door ons geregeld. U hoeft geen opstalverzekering af te sluiten.

Hoe is mijn woningaanpassing verzekerd?

Algemeen

Een door uzelf aangebrachte verandering valt niet onder de opstalverzekering van SWZ. U moet hiervoor zelf een aanvullende verzekering afsluiten. Als huurder is het niet mogelijk om een opstalverzekering af te sluiten. Er bestaat wel een huurdersbelangenverzekeringen. Informeer hier naar bij uw verzekeraar.

Ik heb schade, maar geen inboedelverzekering. Wat moet ik doen?

Algemeen

U bent zonder verzekering zelf verantwoordelijk voor de kosten. Is de schade door iemand anders veroorzaakt, dan kunt u proberen de kosten op zijn/haar verzekering te verhalen.

Ik heb per ongeluk schade veroorzaakt in de woning. Wat nu?

Algemeen

U kunt een reparatieverzoek bij ons indienen. Wij komen de schade dan herstellen.  Klik hier om direct een reparatieverzoek in te dienen.

De kosten van de reparatie zijn voor u.

Ik heb schade, maar geen aansprakelijkheidsverzekering. Wat moet ik doen?

Algemeen

Zonder verzekering zijn de kosten voor u. Als de schade door iemand anders is veroorzaakt, kunt u proberen de kosten op zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering te verhalen.