Projectmanager Vastgoed

Projectmanager Vastgoed Ontwikkeling (32-36 uur)
Aanjager met passie voor samenwerking, ontwikkeling en oog voor innovatie


Functieprofiel

Als Projectmanager Vastgoed Ontwikkeling binnen SWZ in Zwolle ben je de aanjager in het initiëren, ontwikkelen en realiseren van (vervangende) nieuwbouwprojecten, transformaties en verduurzamingsplannen. Je belangrijkste taak is het vertalen van het vastgoedbeleid naar concrete vastgoedprojecten.

Binnen de functie ligt het zwaartepunt in de initiatief- en haalbaarheidsfase van vastgoedontwikkeling. Daar waar gewenst pak je een leidende rol, of ondersteun je bij acquisities, beoordeelt de kansrijkheid van potentiële projecten, voert haalbaarheidsonderzoeken uit, schakelt met architecten, aannemers en werkvelddeskundigen en maakt vastgoedberekeningen. Ook betrek je je collega’s bij het vergaren van informatie die van toepassing is op het project in de betreffende wijken. Vervolgens ben je in staat kwalitatief goede besluitnotities te schrijven en je voorstellen op overtuigende wijze te presenteren in het MT en aan de directie.

Na goedkeuring draag je het project over aan de projectleider realisatie die verantwoordelijk wordt voor de uitvoering van het project. Tijdens de realisatiefase bezoek je af en toe de projecten en word je waar nodig betrokken bij onvoorziene omstandigheden en financiële controle van uitgevoerde activiteiten. Intern krijg je een rol in het doorontwikkelen van vernieuwende samenwerkingsvormen en bij het opzetten en optimaliseren van processen en procedures.

Word je enthousiast van vastgoed gerelateerde (duurzaamheids)ontwikkelingen, heb je oog voor innovatie en wil je onderdeel worden van een hecht, energiek en dynamisch team? Dan is de positie van Projectmanager Vastgoed binnen SWZ in Zwolle jouw nieuwe baan!

Verantwoordelijkheden

  • Vertalen van het vastgoedbeleid en initiatieven naar concrete vastgoedprojecten
  • Initiëren, ontwikkelen en realiseren van (vervangende) nieuwbouwprojecten, transformaties, renovaties, groot onderhoud en verduurzamingsplannen
  • Beoordelen van de kansrijkheid van potentiële projecten
  • Uit (laten) voeren van haalbaarheidsonderzoeken
  • Afstemming met collega corporaties, Projectontwikkelaars, Gemeente Zwolle, Architecten, Aannemers, werkvelddeskundigen en interne collega’s bij het vergaren van informatie en het maken van afspraken
  • Opstellen van besluitnotities en deze op overtuigende wijze presenteren in de groep vastgoedsturing en aan de directie
  • Vraagbaak voor de projectleider realisatie gedurende de uitvoering van het project
  • Ondersteuning verlenen bij onvoorziene omstandigheden
  • Financiële controle van uitgevoerde activiteiten
  • Doorontwikkelen van vernieuwende samenwerkingsvormen en beleid
  • Meedenken bij het opzetten en optimaliseren van interne processen en procedures

 Wij vragen

  • HBO werk- en denkniveau. Opleidingsrichting Installatietechniek, Bouwkunde, Vastgoed Management of vergelijkbaar
  • Ervaring als projectleider, projectontwikkelaar, vastgoedstrateeg of vergelijkbaar
  • Ervaring of affiniteit met vernieuwende vormen van samenwerken met marktpartijen, zoals Ketensamenwerkingen Resultaat Gericht Samenwerken
  • Bekend met bouw gerelateerde samenwerkingsvormen en in staat een visie op de toekomst te ontwikkelen en over te dragen op de omgeving
  • Een communicatief sterke kandidaat die op diverse niveaus (bestuurlijke tot de aannemerij) verbindingen weet te leggen en netwerken op kan bouwen
  • Verder ben je: commercieel vaardig, sociaal, betrokken, bevlogen, doelgericht, zelfstandig en innovatief

De functie van Project Manager Vastgoed Ontwikkeling is ideaal voor een vakkundige en gedreven professional met feeling voor strategische samenwerkingsverbanden.

Wij bieden

  • Je werkt in een betrokken, professioneel en dynamisch team met 11 collega’s op de afdeling Vastgoed
  • Een zelfstandige en veelzijdige functie in een ambitieuze organisatie met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Woondiensten

SWZ is vooruitstrevend en heeft de laatste jaren op het gebied van vastgoedsturing mooie stappen gezet. Je komt dus in een professionele en gedreven omgeving waarbij je de kans krijgt om verder te bouwen aan een nog mooiere (vastgoed)toekomst.

Over SWZ

Woningcorporatie SWZ staat midden in de Zwolse samenleving en weet wat er speelt bij de huurders. SWZ heeft ongeveer 7600 woningen in diverse wijken in Zwolle. Naast de sociale huurwoningen, vrijesectorwoningen, bezit SWZ enkele zorg eenheden, bedrijfsruimten, winkels en garages. Een divers en betaalbaar aanbod voor iedereen met een lager inkomen. De middeninkomens huisvest men op bescheiden schaal met het oog op doorstroming en variatie in de buurt.

SWZ gelooft in een maatschappij waarin iedereen- letterlijk en figuurlijk- de ruimte heeft om mee te kunnen doen. Men heeft oog voor de individuele huurders, investeert in de woningen, maar ook in de leefbare wijk. In bijzondere situaties levert men maatwerk. Dit doet SWZ meer door intensief samen te werken met regionale maatschappelijke partners en 90 enthousiaste collega’s zetten zich hier dagelijks voor in.

Als medewerker van SWZ kun jij het verschil maken voor de huurders. SWZ werkt vanuit de kernwaarden: “Met aandacht, slim, helder, samen én energiek”.

Geïnteresseerd?

Siebert & Wassink is door SWZ gevraagd om de werving- en selectieprocedure voor de Project Manager Vastgoed Ontwikkeling te verzorgen.

Reageren op deze functie kan uiterlijk tot 23 mei 2022. De eerste gesprekken worden gevoerd door Tom Munster bij Siebert & Wassink of op een nader te bepalen locatie in week 21 en 22. De vervolggesprekken met SWZ zijn gepland tussen 6 en 24 juni 2022.

Wij streven ernaar om de procedure in juni 2022 af te ronden.

Let op: Van bovengenoemde wervingsproces kan afgeweken worden. Indien geïnteresseerden zich kandidaat stellen, zullen bij geschiktheid de gesprekken gevoerd worden en kan de procedure dus eerder afgerond worden.

Solliciteer hier middels een motivatie en een CV. Neem voor meer informatie contact op met Tom Munster van Siebert & Wassink:

t: 053 – 480 35 50
m: 06 – 430 307 99
e: munster@siebertwassink.nl
w: www.siebertwassink.nl