Huurachterstand

Lukt het niet om de huur op tijd te betalen, dan heeft u een huurachterstand. Neem dan direct contact op met de afdeling Incasso om samen te kijken naar een oplossing. Klik hier om dit per e-mail te doen. Of stuur een appje naar 06 - 45774598.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem zo snel mogelijk contact met ons op, dan kijken we samen met u naar een oplossing. Klik hier om dit direct aan ons door te geven.

Heeft u geldzorgen? Aarzel dan niet om hulp te vragen. De gemeente en andere organisaties in de stad staan voor u klaar. In dit boekje vindt u een overzicht van alle vergoedingen en extra’s voor Zwollenaren.

Hoe groot is mijn achterstand? Hoeveel moet ik nog betalen?

Algemeen

Neem contact met ons op. Klik hier om uw vraag aan ons door te geven. Wij kijken dit dan voor u na.

Heeft u geldzorgen? Aarzel dan niet om hulp te vragen. De gemeente en andere organisaties in de stad staan voor u klaar. In dit boekje vindt u een overzicht van alle vergoedingen en extra’s voor Zwollenaren.

Wat is een betalingsregeling?

Algemeen

Met een betalingsregeling kunt u een openstaand bedrag in delen betalen.

Kan ik eenmalig uitstel vragen voor het betalen van mijn huur?

Algemeen

Ja, dat kan. Neem contact op met de afdeling Huurincasso. Klik hier om dit per mail te doen.

Hoe lang loopt mijn betalingsregeling nog?

Algemeen

Dit staat in de brief die u van ons gekregen heeft. Heeft u deze niet meer? Neem dan contact met ons op. Klik hier om dit per mail te doen.

Wat houdt het project ´Vroeg erop af´ of 'Vindplaats Schulden' in?

Algemeen

Wij willen mensen met schulden graag helpen een oplossing te vinden. Daarom doen we mee met het project ´Vroeg erop af´ van de gemeente Zwolle. Het doel van dit project is om mensen met schulden sneller en eerder te helpen. Zodat de schulden niet nog hoger worden.

Dit project heette eerder Vindplaats Schulden.

 Hoe werkt het?

  • De gemeente krijgt gegevens van verschillende partijen van klanten met een achterstand. Dit zijn bijvoorbeeld zorgverzekeringen, energiebedrijven, Vitens, woningbouwcorporaties.
  • Als bij minimaal 2 partijen schulden zijn op hetzelfde adres, dan kijkt de gemeente of deze mensen al bekend zijn bij de gemeente en of zij voldoende hulp krijgen.
  • Zo niet, dan schakelt de gemeente het Sociaal Wijkteam in om contact te zoeken. Er wordt samen gekeken naar welke hulp nodig is. Dit is gratis en vrijwillig.

 Liever niet meewerken?

Wilt u niet dat wij uw gegevens doorgeven aan de gemeente, laat ons dit dan weten via:

  • e-mail              : info@swz.nl
  • telefoon          : (038) 468 01 23
  • post                 : Galvaniweg 2, 8013 RG, Zwolle

 Andere partijen die meedoen

Naast ons doen o.a. ook deltaWonen, Openbaar Belang, Zilveren Kruis, Vitens, Nuon en Essent mee.

Meer informatie vindt u op www.swtzwolle.nl.

Kan ik mijn huurachterstand betalen via de i-Deal betaallink in de mail?

Algemeen


Ja, dat kan. Dit gaat via een tussenrekening van Ayden met IBAN-nummer NL04 ADYB 2017 4001 57.
U kunt de huurachterstand ook rechtstreeks naar SWZ overmaken via rekeningnummer NL 74 ABNA 0459 4011 22.