Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, moet u elke maand huur betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in de huur op tijd te betalen. U betaalt de huur vóór de eerste van de maand.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk de 1e dag van iedere maand op onze rekening staan.

Hoe kan ik de huur betalen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk iedere 1e dag van de maand op onze rekening zijn bijgeschreven. U kunt de huur op 3 manieren betalen

1. Betalen via automatische afschrijving
Dit is het makkelijkste. U weet dan zeker dat het goede bedrag op tijd wordt betaald. Als de huur wordt verhoogd, hoeft u niets te doen. Wilt u de huur automatisch betalen, vul dan het machtigingsformulier in. De huur wordt dan op de 1e werkdag van iedere maand van uw rekening afgeschreven. Staat er niet genoeg geld op uw rekening, dan lukt het niet. U moet de huur dan zelf aan ons overmaken.

2. Betalen via een eigen overboeking.
U kunt de huur zelf aan ons overmaken. Ons rekeningnummer is NL74 ABNA 0459 4011 22. Zet bij de omschrijving uw adres.

3.  Betalen via storting
U kunt een storting doen bij uw bank of bij het G.W.K-kantoor aan het Stationsplein. Let op: dit kost geld! Informeer bij de bank naar de mogelijkheden.

Wat is een huurspecificatie?

Algemeen

Een huurspecificatie is een overzicht van alle zaken waar u elke maand voor moet betalen. Bijvoorbeeld:

  • de huur
  • de schoonmaak van het trappenhuis
  • de glasverzekering
  • ontstoppingsfonds
  • huismeesterkosten
  • het contract voor zonnepanelen

Niet alle zaken zijn voor elk adres van toepassing.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Natuurlijk. Neem contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat het binnen een week uitbetaald wordt. Klik hier om dit door te geven.

Kan ik betalen via een acceptgiro?

Algemeen

Nee, wij versturen geen acceptgiro’s meer.

U kunt betalen via automatische afschrijving of een eigen overboeking. Wilt u een automatische afschrijving? Stuur dan het ingevulde machtigingsformulier op.

Kunt u echt niet via een automatische afschrijving of eigen overboeking betalen, neemt u dan contact op met onze afdeling Huurincasso. Bel hiervoor naar (038) 468 01 23.
 

De 1e verhuurnota wordt betaald door een instantie. Hoe wordt dit geregeld?

Algemeen

Wij sturen de 1e verhuurnota naar deze instantie.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

Klik hier om dit via onze website aan te vragen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op. We sturen de huurspecificatie dan naar u toe.

Ik wil graag een nieuw bankrekeningnummer doorgeven. Hoe doe ik dit?

Algemeen

Klik hier om dit aan ons door te geven. Vermeld uw gegevens zo volledig mogelijk.

Als u een automatische incasso heeft, is een nieuw machtigingsformulier nodig. Vul hiervoor het machtigingsformulier in.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Algemeen

Ja. U kunt bij ons op kantoor pinnen. Contant betalen is niet mogelijk. Kijk op de contactpagina voor het adres van ons kantoor.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Helaas, contant betalen is niet mogelijk. U kunt de huur betalen op de volgende manieren:

  • via een automatische incasso
  • zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL74 ABNA 0459 4011 22 (vermeld uw adres)
  • pinnen bij ons op kantoor. Kijk op de contactpagina voor het adres van ons kantoor.

Ik ben het niet eens met een bedrag dat jullie hebben afgeschreven. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt dit terug laten boeken via uw bank. Hier heeft u 56 dagen de tijd voor. Wilt u ons laten weten waarom u het er niet mee eens bent? Klik hier om dit aan ons door te geven.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

Dat is de huurprijs zonder servicekosten en voorschotbedragen voor energie. Dit heet ook wel de netto huur.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat mag. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Wat is een IBAN?

Algemeen

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. U vindt uw IBAN op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Ik sta onder bewind. Hoe gaat dat bij jullie?

Algemeen

Als u onder bewind staat, dan gaat alle post eerst naar uw bewindvoerder. De bewindvoerder betaalt de huur en andere rekeningen van SWZ.