gas/water/elektra

Veel gevraagd over gas/water/elektra

Is er elektriciteit in een garage?

De meeste garages hebben geen elektriciteit.

Mijn watermeter werkt niet goed. Wat kan ik doen?

Neem contact op met Vitens via 0800 - 0650.

De hoofdkraan in de meterkast lekt. Wat kan ik doen?

Neem contact op met Vitens via 0800 - 0650.

Ik wil een extra stopcontact in de meterkast. Plaatsen jullie die?

Nee, dat moet u zelf laten doen. Vraag hiervoor eerst toestemming aan SWZ. U moet dit altijd uit laten voeren door een erkende installateur. Het keuringsrapport dat u van de installateur krijgt, stuurt u naar SWZ.

U kunt via de site toestemming vragen voor uw klus via het aanvraagformulier zelf klussen.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo en hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Vitens via 0800 - 0650.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Dit kunt u in de meterkast controleren. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en schoonmaken met azijn.

Woont u in een appartementencomplex? Klik hier om direct een reparatieverzoek in te dienen.

Wat moet ik doen als ik gas ruik?

Sluit onmiddellijk de hoofdgaskraan. Deze zit in de meterkast. Open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via (038) 468 01 23. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of de buren. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar de storingsdienst.

Ik heb een probleem met de gas-, water-, elektrameter. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met uw netwerkbeheerder. Bijvoorbeeld Nuon, Essent en Vitens. Heeft het probleem niet met de meter te maken, dan kunt u bij ons een reparatieverzoek doen. Klik hier om direct een reparatieverzoek te doen.