Hoe hoor ik dat jullie mij een woning toewijzen?
Algemeen
Wij sturen u een e-mail. In de bijlage vindt u een uitnodiging voor de oplevering van de woning en de huurovereenkomst.
Wij sturen u een e-mail. In de bijlage vindt u een uitnodiging voor de oplevering van de woning en de huurovereenkomst.
Alle bewoners van het woongebouw en mensen die voor SWZ werken. U mag hier uw auto of motor parkeren. Aanhangwagens, caravans, of campers mag u hier niet parkeren.
Wordt een parkeerplek gehuurd? Dan mag alleen de huurder hiervan gebruik van maken.
Veel antwoorden vindt u op www.dewoningzoeker.nl. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem dan contact op met ons, of een van de andere woningcorporaties. Wij zijn bereikbaar via (038) 468 01 23.
U kunt niet met voorrang verhuizen naar een woning bij u in de buurt. U kunt wel reageren op een vrijkomende woning via De Woningzoeker.
Nieuwe huurders kunnen deze terugvinden op het opleverformulier. Vertrekkende huurders kunnen de meterstanden vinden op het eindinspectieformulier. Beide formulieren heeft u via de mail van ons gekregen. Klik hier als u het formulier niet meer heeft. Wij zoeken het dan voor u op.
U heeft een e-mail van ons ontvangen. In de bijlage staat welke documenten u moet inleveren. Komt u er niet uit? Bel ons dan via (038) 468 01 23.
Dat is afhankelijk van het type en de grootte van het bedrijf. In het bestemmingsplan van de gemeente Zwolle staat wanneer u toestemming krijgt voor een bedrijf aan huis.
Heeft u toestemming van de gemeente? Klik hier om bij ons toestemming aan te vragen. Laat ons weten wat voor bedrijf u wilt starten en wat de werkzaamheden zijn. Stuur ook de toestemming van de gemeente mee.
Zeker staan wij hier bij stil! Bij 40 jaar huren ontvangt de huurder een bos bloemen. Bij 50/60 jaar huren brengt de directeur een boeket bloemen met een VVV-bon.
Bij de gemeente waar u op dit moment staat ingeschreven. Of u maakt zelf een uitdraai van uw adreshistorie via www.mijn.overheid.nl. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan zes maanden.
Ja. We vragen u een contactpersoon aan ons door te geven. Dan kunnen we iemand bellen als dat nodig is. Bijvoorbeeld bij brand of lekkage. Klik hier om dit aan ons door te geven.
Als u een eigen berging heeft, mag u deze alleen zelf gebruiken. Het is niet toegestaan om de berging door anderen te laten gebruiken.
Klik hier om dit aan ons door te geven.
Ja, u mag dat eigen vermogen gebruiken om te verhuizen naar een duurdere woning. Dit is een nieuwe regeling sinds 1 januari 2022. Dit is alleen van toepassing op de sociale huur.
Op de website van de Woningzoeker leest u wat de voorwaarden zijn en welke documenten u moet inleveren.
U kunt een e-mail sturen naar info@swz.nl.
Uw eigen vermogen of spaargeld is meestal al meegeteld in uw verzamelinkomen van de Belastingdienst. Dat inkomen bepaalt op welke woningen u kunt reageren. Klik hier als u meer eigen vermogen heeft dan op de verklaring staat. Wij kijken dan of er afgeweken kan worden van passend toewijzen.
Dit geldt ook als u of uw partner de AOW leeftijd heeft bereikt.
Bel hiervoor naar (038) 468 01 23 en vraag naar de afdeling Verhuur. Zij beantwoorden uw vragen.
Dit betekent dat je in de woning moet wonen. Ook moet je bij de gemeente staan ingeschreven op dat adres.
Ja. Zodra de technisch beheerder de eindinspectie heeft gedaan, belt hij u.
Neem contact op met de wijkconsulent uit uw buurt. U vindt de contactgegevens op de contactpagina. De wijkconsulent bepaalt samen met u wat u nodig heeft. Er kan bijvoorbeeld hulp aangevraagd worden bij het Sociaal Wijkteam of ZwolleDoet.
Nee, uw balkon is hier niet op gebouwd. Een zwembad vol met water is te zwaar. Voor de veiligheid en kans op lekkage is dit daarom verboden.
U moet hiervoor toestemming bij ons aanvragen. Dat kan via dit formulier. Lukt het invullen van de aanvraag niet? Neem dan contact met onze afdeling Verhuur via (038) 468 01 23.
Laat u vooraf goed informeren. SWZ speelt geen rol in de opvang van vluchtelingen. Hou rekening met het volgende:
Als uw huishouden verandert, kan dat gevolgen hebben voor uw toeslagen. Een nieuwe bewoner kan bijvoorbeeld worden gezien als toeslagpartner. Voor het opvangen van Oekraïense vluchtelingen maakt de Belastingdienst een uitzondering. Deze zien zij niet als toeslagpartner of medebewoner.
Let op: De uitzondering is nog niet in de wet vastgelegd en kan dus nog veranderen. Hou voor alle ontwikkelingen de website van de Belastingdienst in de gaten.
Bel hiervoor onze Klantenservice via (038) 468 01 23. Zij helpen u verder.
Nee. U moet het wel doorgeven aan het UWV, de SVB en/of de gemeente. Als de Oekraïense vluchteling een vrijwillige bijdrage betaalt, moet u dit ook doorgeven.
De opgevangen Oekraïense vluchteling telt niet mee voor de kwijtschelding van de gemeentelijke heffingen.
Als wij woningen gaan slopen of de plannen voor een leegstaand gebouw nog niet klaar zijn, dan verhuren wij de woningen die leegkomen soms tijdelijk. Als er woningen voor tijdelijke verhuur vrijkomen, plaatsen wij deze op www.swz.nl/tijdelijkeverhuur.
Er is geen directe (onkosten)vergoeding voor gastgezinnen. Wel kan dit vrijwillig door een Oekraïense vluchteling worden betaald. Hierover moet u samen afspraken maken. Oekraïense vluchtelingen krijgen in sommige situaties leefgeld. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de gemeente.
In de meeste gevallen kan dat. Meld u aan bij Onder de Pannen via (038) 454 22 34 of stuur een mail naar onderdepannen@creatingbalance.nl. Bekijk in deze flyer alle voorwaarden.
Dat hangt af van uw persoonlijke situatie. Neem contact op met onze afdeling Verhuur om uw situatie te bespreken. Dat kan via (038) 468 01 23.
Ja, dat mag. U moet wel rekening houden met de regels rondom privacy.
Bijvoorbeeld:
In gesprek met uw buren
Bespreek vragen over een aangebrachte deurbel met camera eerst zelf met uw buren. U kunt laten zien wat er precies in beeld wordt gebracht. Met een goed gesprek lost u uw vragen/twijfels vaak op. SWZ controleert dit niet. Heeft u hulp nodig bij het aangaan van een goed gesprek met uw buren? Ga naar www.traverswelzijn.nl. Daar vindt u de contactgegevens van Buurtbemiddeling. Zij kunnen u hulp en advies geven. Komt u er uiteindelijk samen niet uit en speelt er meer? Neem dan contact op met de wijkconsulent van uw buurt. Kijk op de contactpagina voor de contactgegevens.
Meer informatie
Op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens vindt u meer informatie over dit onderwerp.
Dit kan alleen als deze persoon een medehuurder is. Bel naar (038) 468 01 23 om dit aan te vragen. Wij vervangen het naamplaatje gratis.