Contactformulier stookkosten

Bent u op dit moment huurder van SWZ?

Kies alleen voor JA:

als u op dit moment een woning van ons huurt.
als u op dit moment een woning en een garage van ons huurt.

Gerelateerde vragen

Hoe kan het dat mijn energieverbruik heel hoog is?

Algemeen

Dat kan door een gewijzigde gezinssituatie, of iemand die een periode ziek of werkeloos is en daardoor overdag thuis zit. De verwarming staat dan langer aan. Ook kan het zijn dat er een langere of koudere winter is geweest.

Meer over dit onderwerp

Waarom moet ik zoveel bijbetalen voor de stookkosten?

Algemeen

Dat kan meerdere redenen hebben. Het verschilt per situatie. Neem contact met ons op, dan kijken we wat de reden kan zijn. Klik hier om dit per mail te doen.

Meer over dit onderwerp

Hoe wordt mijn afrekening van de stookkosten berekend?

Algemeen

Een stookperiode wordt berekend met graaddagen. Graaddagen zijn geen dagen, maar rekeneenheden. Het aantal graaddagen per dag is het verschil tussen de temperatuur in huis en de gemiddelde buitentemperatuur op die dag.

Rekenvoorbeeld graaddagen
Gemiddelde buitentemperatuur op een dag: 10 °C
Temperatuur in huis: 18 °C
Aantal graaddagen (18-10) = 8 graaddagen

Naast uw eigen verbruik betaalt u ook vaste kosten. Onderdeel van de vaste kosten zijn:

  • Afschrijving installatie en warmtemeters
  • Netwerk- en transportkosten
  • Onderhoudskosten
  • Dienstverleningskosten meetbedrijf
  • Meetkosten

Meer over dit onderwerp

Ik heb meters op mijn radiatoren voor mijn stookkosten. Hoe lezen jullie die uit?

Algemeen

Deze worden op afstand uitgelezen. Kan dit niet? Dan krijgt u een brief van ons met daarin datum en tijdstip wanneer ze bij u langskomen.

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik voorkomen dat ik de volgende keer weer bij moet betalen?

Algemeen

Iedere maand betaalt u een voorschot. Wij proberen dit voorschot zo goed mogelijk af te stemmen op uw verbruik. Zo proberen wij de kans op bijbetalen zo klein mogelijk te maken.

Moest u veel bijbetalen? Neem dan contact met ons op om uw voorschot omhoog te zetten.

Heeft u geldzorgen? Aarzel dan niet om hulp te vragen. De gemeente en andere organisaties in de stad staan voor u klaar. In dit boekje vindt u een overzicht van alle vergoedingen en extra’s voor Zwollenaren.

Meer over dit onderwerp

Kan ik mijn voorschot voor de stookkkosten aanpassen?

Algemeen

Dat kan. Neem contact met ons op. Wij overleggen dan met u wat mogelijk en verstandig is. Klik hier om dit per mail te doen.

Krijgt u een afrekening van uw energieleverancier? Neem dan contact met hen op.

 

Meer over dit onderwerp

Wanneer krijg ik een afrekening stookkosten?

Algemeen

U ontvangt de afrekening binnen 5 maanden na afloop van het stookseizoen.

Meer over dit onderwerp

Ik heb in het afgelopen jaar de verwarming bijna niet gebruikt. Hoe kan het dat ik dan toch een bedrag moet betalen?

Algemeen

Er zijn vaste kosten voor het gebruik van de verwarmingsketel., Denk aan afschrijving, onderhoud en het verbruik van de ketel zelf. Deze kosten betaalt u altijd, naast uw eigen warmteverbruik.

Meer over dit onderwerp

Wat zijn de aanvullende voorwaarden voor de warmtelevering?

Algemeen

Deze vindt u onder ‘Leveringen en diensten’ in uw huurovereenkomst.

Meer over dit onderwerp

Wat zijn de tarieven voor de warmtelevering?

Algemeen

  • Klik hier om de tarieven voor de warmtelevering 2023 te bekijken.
  • Klik hier

    om de tarieven voor de warmtelevering 2024 te bekijken.
Meer over dit onderwerp