Klachtenadviescommissie

Bent u niet tevreden over hoe uw klacht is afgehandeld door SWZ of met de oplossing die is voorgesteld? Dan kunt u met uw klacht naar de onafhankelijke klachtenadviescommissie. Vul het online formulier Klachtenadviescommissie in of stuur uw klacht per brief Secretariaat Klachtenadviescommissie, Dorpsstraat 24A, 7451 BV Holten. U kunt ook een e-mail sturen naar info@klachtenadviescommissieregiozwolle.nl. Het secretariaat wordt gevoerd door Secretary Solutions. Op deze pagina vindt u het reglement van de Klachtenadviescommissie. 

Veel gevraagd over Klachtenadviescommissie

Ik heb een klacht over jullie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem dan contact met ons op. Wij horen graag waar u niet tevreden over bent. We kijken dan of we er samen uit kunnen komen. 

Direct melden? Vul dan het formulier klacht indienen in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken.

Wanneer dien ik een klacht in bij de Klachtenadviescommissie?

Algemeen

Voordat u een klacht indient bij de Klachtenadviescommissie, vragen wij u eerst contact met ons op te nemen.

Wij zoeken graag met u naar een oplossing. Geef uw klacht door via het formulier klacht indienen

Komen we er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienden bij de onafhankelijke Klachtenadviescommissie. Lees meer op de pagina Klachtenadviescommissie.

Bent u tevreden en wilt u ons dat laten weten?

Algemeen

Wij horen dit natuurlijk graag. U kunt dit hier aan ons doorgeven.

Ik heb een klacht ingediend bij de Klachtenadviescommissie. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

De klachtenadviescommissie neemt uw klacht in behandeling. Als het tot een hoorzitting komt, dan past de commissie 'hoor en wederhoor' toe.

Binnen 3 weken na de hoorzitting brengt de commissie advies uit aan de directie van SWZ.

Binnen 1 maand neemt de directie een beslissing. In de regel wordt het advies van de commissie door de directie overgenomen. Als er een zwaarwegende reden is, kan de directie van het advies afwijken.

Ik ben niet tevreden over het advies van de Klachtenadviescommissie. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt uw klacht voorleggen aan de Huurcommissie. 

Vindt u dat uw klacht niet goed is behandeld door de Klachtenadviescommissie en de beginselen van de Governancecode Woningcorporaties 2020 zijn geschonden?

U kunt een klacht indienen bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties. Dit kan per e-mail naar commissiegovernancecode@aedes.nl. Deze commissie toetst of de beginselen van de Governancecode zijn nageleefd. Zij behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.