Even voorstellen...
De medewerkers van de afdeling Huurincasso komen in actie wanneer zij zien dat er een huurachterstand ontstaat. Zij nemen dan contact op met de huurder via telefoon, brief, e-mail of WhatsApp. In dit artikel stellen zij zich aan u voor.
Afdeling Huurincasso
Onze afdeling Huurincasso bestaat uit 4 medewerkers: Edward Zunnebeld, Andrea Bisschop, Karin Vruggink en Lex Jansen. Zij proberen samen met huurders die problemen hebben met betalen een oplossing te vinden. Dit is meestal maatwerk: de oplossing moet passen bij de situatie van de huurder.
Hulp inschakelen
“Wij zijn er om huurders te helpen en willen voorkomen dat zij in de problemen komen”, vertelt Andrea. De regelingen die getroffen worden, verschillen per situatie. Daarom is het belangrijk dat huurders contact opnemen om hun persoonlijke situatie uit te leggen. “We bekijken met de huurder wat er nodig is om de financiële problemen te verlichten.”
Samenwerking
Edward: “Om goede hulp te bieden, werken we samen met verschillende organisaties. Zo hebben we veel contact met de Sociale Wijkteams, Team Via van de GGD en met de Sociale Raadslieden. Bij de Sociale Raadslieden kunnen wij iemand met spoed aanmelden voor Budgetbeheer met eventueel een traject voor schuldhulpverlening als dat nodig is.”
Hij voegt hieraan toe: “We kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat huurders zo snel mogelijk aan de bel moeten trekken als er betalingsproblemen zijn of dreigen te ontstaan. Zo kunnen we, samen met de huurder, snel tot een oplossing komen.”
Contact
U kunt bellen met het algemene nummer van SWZ (038) 468 01 23 of een e-mail sturen naar info@swz.nl.
U kunt ze ook rechtstreeks bellen. Dat kan via de volgende nummers:
- Edward Zunnebeld
(038) 468 01 76
Holtenbroek/Stadshagen/Haringvliet, Dollard - Andrea Bisschop
(038) 468 01 63
Pierik/Wipstrik/Dieze/Centrum - Lex Jansen
(038) 468 01 64
Zwolle-Zuid - Karin Vruggink
(038) 468 01 16
Aa-landen/Stadshagen